Jak wykorzystać daktyle w kuchni?

Domowe ciasta mają w sobie dużo kalorii ze względu na proste składniki – cukier, masło, śmietana, itp. Aby zmniejszyć ilość kalorii w deserach, należy zamienić niektóre z tradycyjnych składników na te o naturalnej słodyczy, które będą równie dobre w smaku, ale o wiele zdrowsze. Czym więc słodzić w kuchni?

Naturalna słodycz daktyli suszonych

smaczne daktyle suszoneZdrowe ciasta i desery, które nie zawierają w sobie zwykłego cukru, mogą być równie smaczne! Każdy w swojej kuchni ma co najmniej kilka podstawowych produktów, których można użyć zamiast zwykłego, białego cukru. Do ciast, a szczególnie do naleśników w stylu amerykańskim, czyli grubszych placuszków, warto dodać połówkę lub całego banana – naturalna słodycz owocu sprawi również, że ciasto będzie bardziej kremowe. Do ciast zamiast cukru można dodać naturalny słodzik w postaci świeżych owoców – daktyli. Jeśli chcemy użyć suszonych, należy je namoczyć w gorącej wodzie przez piętnaście minut przed dodaniem do ciasta. Smaczne daktyle suszone można też jeść jako dodatek do słodkich śniadań czy podwieczorków. Suszone daktyle mają bardzo słodki smak, więc warto dla przełamania słodyczy serwować je z kwaśnymi dodatkami czy owocami. Daktyle, zarówno suszone jak i świeże, są bardzo bogatym źródłem witamin i wartości odżywczych. Są one źródłem między innymi potasu, magnezu czy wapnia. Sprawdzą się idealnie dla dzieci jako zdrowa, słodka przekąska lub dodatek do posiłku.

Suszone daktyle są smaczne i zdrowe, ale jak każde owoce, zawierają dość dużo kalorii w niedużej ilości. Właśnie dlatego nie można mylić produktów zdrowych z niskokalorycznymi. Jest to jednak nadal dużo lepsza wersja słodzika w deserach, niż tradycyjny cukier, ponieważ nie zawiera on zbyt dużo wartości odżywczych, w porównaniu z suszonymi daktylami.